onsdag 29 september 2010

Träning

Igår kväll var Ebba och jag till Etuna och tränade lite grundlydnad. Det var länge sedan vi var in dit nu och körde seriöst. Jag har inte velat helt enkelt då hon har blivit så blockerad/okontaktbar när det varit mycket folk och hundar att hålla rätt på. Jag vet inte om det var tillfällighet eller om hon växt upp lite men igår gick hon väldigt bra. Höll fokus på mig (nästan) hela tiden. Fick hon syn på något annat så krävdes det bara en liten korrigering för att hon skulle vara med. Tack vare gamla kursarna Jenny och Louise så fick vi en budföring och platsliggning. Ebba gick ut bra på budet till Louise men på vägen tillbaka tyckte hon det var dags att leka med Jenny´s Kex som Ebba inte sett på länge. Efter lite åthutning så gick det bättre :D
Jag var iaf glad åt att det faktiskt gick att köra lite kvalitetsträning med Ebba i Etuna, jag var rädd för att det var kört där men tydligen inte.
Snart helg, det gillas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kom igen!