söndag 18 oktober 2009

Tävlingspremiär

Som matte redan skvallrat så gick väl debuten sisådär milt sagt.
Som de flesta vet så hetsar Ebba upp sig en hel del när man kommer till klubben så taktiken var att komma tidigt, promenera, öva och sitta still
Tyvärr så blev det nog lite mycket för när det blev vår tur kände jag att hon var redan rejält trött i huvudet. Resultatet blev iaf usla 133 fördelat:
Platsliggning 7 "piper och kryper ngt"
Tandvisning 10
Linförighet 5 Hon gick kanon...tills det var dax att kissa, 10 sekunder till så hade det kanske blivit +8 iaf
Läggande 8,5 "Ngt segt" Det var nog domaren ensam om att tycka men nåväl
Inkallande 9,5 "sänker tempo vid ingång" Ja, de tror fan det så fort som det gick dit fram...
Ställande 9,5 "tar ngt steg" Inte mycket säga om
Apportering 0 Hon nosade på apporten och det är klart, hon har aldrig haft någon annans så det får vi ta på oss. Efter att tag tog hon den men det var lite sent
Hopp 0 Hon smet förbi hindret. Hon har aldrig någonsin bommat den, men med facit på hand så satte jag nog henne lite långt ifrån
Helhet 8

En del positivt att ta med sig trots allt. Kan inte säga att Ebba gjorde något fel egentligen utan det var Husse-relaterat. Möjligen då platsliggningen men den har vi övat för lite på. Mina farhågor innan rörde väl plats och apport. Kunde inte drömma om att hindret skulle vara ett problem. Som svårt skadad tävlingsmänniska var jag grymt besviken men bara på mig själv för att Ebba inte fick visa hur duktig hon verkligen kan vara.
Nåja, lättare dra lärdom av motgångar än medgångar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kom igen!