söndag 16 augusti 2009

En liten rapport

igår var vi som Matte redan meddelat på utställningen i Almunge. Ebba fick en etta vilket jag nog tycker var lite snålt men okej, hon är ju lite tunn och ser än värre ut då hon fällt ur sig en hel del.
Idag var Ebba och jag på kurspremiär. Dvs vi ska gå en Grundkurs i brukslydnad på klubben i Etuna. Visserligen kan hon de mesta av momenten MEN hon måste klara det på plan också med massor av störningar och där går det inte lika bra än. Otroligt nyttigt (och jobbigt) för henne att uppleva att bli kommenderad vilket var klart förvirrande för henne. Nyttigt även för mig givetvis där ledarna mycket riktigt påpekade att jag inte fokuserade blicken rakt fram vid fritt följ utan sneglade efter Ebba hela tiden. Följaktligen "trycker" jag henne då bakåt och då blir hon mer osäker såklart. Jag upplever inte att jag gör det hemma men eftersom Ebba blir så splittrad på planen så vågar jag inte lita på henne som jag borde. Läxan är alltså att lära mig lita på hunden för allt som oftast så gör hon då helt rätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kom igen!